סקר המארג - חזירי בר

בתכנית הניטור היבשתית עוקב המארג אחרי שינויים בחברת היונקים (מכרסמים ויונקים גדולים) ביערות ובחורשים בישראל. הניטור מתבצע באמצעות עשרות מצלמות שמפוזרות ברחבי הארץ. במהלך 2012 נוטרו יונקים בחורשים בישראל, ותועדו 19 מיני יונקים. במהלך 2013 נוטרו יונקים ביערות קק"ל, ותועדו 20 מינים. בסה"כ תועדו מעל 6000 ארועי תצפית ביונקים.

מידע מנותח ראשון שהתקבל ממש בימים האחרונים מצביע על תופעה מענינת, שחוזרת על עצמה מזה שנתיים ברציפות: חזירי בר היו המין עם מספר התצפיות הגבוה ביותר באזורי הגליל והכרמל, באופן מפתיע לא קבלנו אפילו תצפית אחת של חזירי בר באזור הרי יהודה. אנחנו יודעים מתצפיות של פקחים ואנשים שגרים באזור ירושלים שיש חזירי בר באזור, ובכל זאת במצלמות המארג - אף לא תצפית אחת, לעומת מאות תצפיות שלהם בגליל ובכרמל.

נשמח לקבל מכם, באמצעות מאגר המידע הלאומי של הטבע בישראל, דיווחים על חזירי בר, בכל רחבי הארץ, ובעיקר באיזור הרי יהודה. אנא ציינו את המיקום המדויק בו הם נראו, ואם אפשר צרפו גם תמונה. מידע כזה יוכל לסייע לנו להעריך את תפוצתם של חזירי הבר והתנועה שלהם, בתי הגידול המועדפים עליהם ומצבה של האוכלוסיה בישראל בכלל ובאזור יהודה בפרט

ריכוז לפי מס' הצג מידע לגבי:    
 
רשימת תצפיות

תנאי שימוש במאגר המידע  |  כל הזכויות שמורות למאגר המידע הלאומי של הטבע בישראל בע"מ (חל"צ) - 2019 ©  |  צור קשר  

המאגר בפייסבוק  |  Google+